Waarom werkt inschrijving Bel-me-niet-register niet?

Hoe vaak heb ik me al telefonisch ‘ingeschreven’ bij het ‘Bel-me-niet-register’? Maar de telefoontjes blijven maar komen. Hoe kan dit nu? Waarom werkt de inschrijving niet?

Sterker nog: terwijl ik dit stukje typ (rond etenstijd) ben ik weer 2 keer gebeld.

Ik ben eens op de website gaan kijken en wat blijkt, je kan je ook online uitschrijven voor meerdere nummers (vast en mobiel). Daar heb ik meteen gebruik van gemaakt.

Natuurlijk moet er eerst een account worden aangemaakt met bijbehorend wachtwoord (minimaal 10 tekens, waarvan 1 een letter). Hatseflats, weer een wachtwoord erbij. Deze heb ik veilig opgeborgen in mijn digitale kluis.

Nu ik toch op de website ben, wil ik ook weten waaróm ik toch nog dagelijks gebeld word.
Er zijn 4 situaties waarin dit mag:

  • Verwerkingstijd inschrijving
  • Klant (geweest) van het bedrijf of organisatie dat belt 
  • Gevraagd om te bellen
  • Marktonderzoek

Zelf voeg ik er nog een 5e aan toe: Bedrijven en organisaties die zich niet aan de regels houden. Foei!

Het Bel-me-niet-register richt zich op natuurlijke personen.
BV’s, NV’s e.d. vallen hier niet onder, dus deze kunnen zich niet laten inschrijven.

Bron en meer weten: www.bel-me-niet.nl

Heb je vragen of kan ik je op een andere manier helpen?

| info@e-clipsadministratie | 06-11 070 376 | e-clipsadministratie.nl |

Geen reactie's

Geef een reactie