DE -A- VAN ADMINISTRATIE, HOE KAN HET OOK ANDERS?
Als je in- en overzicht in je persoonlijke financiële situatie wil krijgen, dan is dat dé plek waar je moet beginnen!
Administratie ordenen is tegenwoordig minder eenvoudig dan vroeger, toen alle ‘belangrijke post’ gewoon op je deurmat viel. Hup de schoendoos in, en je kon het altijd wel terugvinden. Tegenwoordig is het meeste digitaal en nog maar weinig op papier. Dat kan vervelend zijn als je niet zo digi-vaardig bent.
Maar ook als je wél handig bent met de computer kan in- en overzicht ontbreken, want zeg eens eerlijk:
• Bekijk jij iedere factuur in de online omgeving die automatisch wordt afgeschreven?
• Log jij meteen in op ‘Mijn Overheid’ als je een bericht krijgt dat er iets voor je klaar staat?
• Print jij belangrijke documenten uit? Sterker nog: héb je wel een printer?
• Sla jij belangrijke documenten op?
Tip!
Maak een administratiemap aan, zowel een ordner (tabbladen) als digitaal (mapjes). Deel deze precies hetzelfde in! Met bijvoorbeeld de volgende onderwerpen*:
• Inkomsten
• Toeslagen en overige inkomsten
• Woning
• Energie en water
• Belastingen
• Lokale lasten
• Zorg
• Verzekeringen
• Kinderopvang en onderwijs
• Vervoer
• Abonnementen, internet, tv, telefoon en contributies
• Betalen, sparen en beleggen
• Lenen en kopen op afbetaling
• Pensioenopbouw
• Bonnen, facturen en garantiebewijzen
Alleen al door het archiveren krijg je meer in- en overzicht. Succes!
*Indeling volgens Nibud
Heb je vragen of kan ik je op een andere manier
helpen?
|
info@e-clipsadministratie.nl
|
06-11 070 376
|
e-clipsadministratie.nl
|