TIPS BIJ DUBBELE AFBOEKINGEN BANK
Dubbele betalingen komen o.a. voor bij • een storing • na een tweede poging betalen • bij het tanken • gereserveerd bedrag.
Heb je één keer betaald en is het bedrag twee keer afgeboekt? Dan wordt de fout meestal automatisch hersteld. Een storing of boekingsfout bij een bank zal bijna nooit onopgemerkt blijven. Als de transactienummers hetzelfde zijn, weet je zeker dat de fout niet bij jezelf of bij de winkelier ligt.
Met de vakantie voor de deur, zijn onderstaande tips extra handig:
1. Controleer regelmatig je bankrekening. Loopt een betaling niet soepel bij de kassa? Check direct je rekening via de bank-app op je telefoon.
2. Heb je twee keer betaald en verschillen de transactienummers? Laat dit in de winkel zien. Noteer sowieso de contactgegevens en bewaar de kassabon.
3. Hebben de twee afboekingen hetzelfde transactienummer? Wacht drie dagen of je je geld terugkrijgt. Neem anders contact op met je bank.
4. Lukt een betaling in een winkel niet? Betaal dan niet contant of met een andere bankpas (vanwege de bewijslast). Betaal nogmaals met dezelfde pas of een creditcard.
Bron: Consumentenbond GeldGids 2020-4
Heb je vragen of kan ik je op een andere manier helpen?
| info@e-clipsadministratie.nl |
06-11 070 376 |
e-clipsadministratie.nl |