Een apart e-mail voor facturen en post is in ondernemersland heel gebruikelijk.
Waarom ook niet voor jou, als particulier? De dagen waarin de PTT medewerkers met volgeladen fietsen de post rondbrachten zijn voorbij. Voorheen klepperde de brievenbus iedere dag en vielen de facturen en post op de mat. Vol verwachting op wat er in zat of vol spanning hoe hoog het bedrag zou zijn.
Tegenwoordig gaat bíjna álles via de digitale brievenbus.
De brievenbus kleppert niet zo vaak meer.
Een sneak peak van hoe hoog het bedrag van een factuur is, zie je vaak al in de e-mail. De factuur zit in bijlage, óf (zeer ergerlijk) je krijgt een e-mail met een link dat je ze kunt downloaden op een bepaalde site waar je moet inloggen. Denk maar aan de berichtenbox van de overheid. Privacy ten top.
De kans dat deze e-mails over het hoofd worden gezien tussen alle andere nieuwsbrieven en berichten door is denkbaar aanwezig. Of de intentie ‘ik kijk er straks wel even naar’ wordt vergeten. Er slingert immers geen papieren versie meer rond op de keukentafel of het aanrechtblad.
Als een factuur niet wordt gezien of gedownload, wordt deze mogelijk niet betaald. Met alle gevolgen van dien. Herkenbaar? Dan is een apart e-mailadres voor facturen en post misschien een tip voor jou?
Heb je vragen of kan ik je op een andere manier helpen?
| info@e-clipsadministratie.nl |
06-11 070 376 |
e-clipsadministratie.nl |