TIPS: TO-DO LIJST
Wat blijft er héél lang op jouw to-do-lijst staan? Ik heb geen glazen bol, maar ik vermoed de ‘projecten’. Waarom? Omdat deze zo véél omvatten, dus onoverzichtelijk. Ik leg het je hieronder uit.
De kleine(re) taken vinken zo lekker af. Een taakje klaar? Rats…streep erdoor! Boodschappenlijst maken, e-mails beantwoorden, bed verschonen, kantoorartikelen bestellen…rats, rats, rats en nog eens rats. Héérlijk gevoel.
Projecten zijn b.v. ‘de tuin zomerklaar maken’ of ‘opschonen administratie’. Van dergelijke zaken op je to-do-lijst krijg je niet zo snel dat blije gevoel. Omdat één taak eigenlijk wel 20 taken zijn.
De oplossing is simpel. Hak een project in stukjes. ‘De tuin zomerklaar maken’ wordt dan • Gras maaien • Dode bladeren en onkruid in perkjes verwijderen • Heg snoeien • Gazon verticuteren • Onkruid terras besproeien met schoonmaakazijn • Terras schoonmaken etc.
‘Opschonen administratie’ kan je b.v. opdelen in • E-mail opschonen, ook de verzonden en verwijderde items • E-mailmappen: doorlopen, verwijderen of toevoegen • Digitale mappen: opschonen, verwijderen of toevoegen • Een papieren archief of digitaal? • Ordners: doorlopen, documenten verwijderd of (scannen en) archiveren etc.
Probeer het maar eens, het werkt écht!
Heb je vragen of kan ik je op een andere manier helpen?
| info@e-clipsadministratie.nl |
06-11 070 376 |
e-clipsadministratie.nl |